Monday, November 19, 2007

Jag bloggar inte idag!

Vi är ju mitt uppe i en badrumsrenovering, och nu känns det som att vi är på rätt sida om mitten i den renoveringen. När man har så här utdragna renoveringar så får man ju aldrig den där "Äntligen Hemma/Roomservice"-effekten. Men man kan ju alltid påminna sig hur långt man har kommit genom att göra lite "Före/Efter"-bilder. Det känns rätt trevligt faktiskt, även om det är långt kvar än.
Idag satte vi in badkaret, så det blir premiärbadning idag!! Först ut är JAG!! Så idag tänker jag inte blogga idag, ni vet var ni hittar mig!


Duschen bakom den rätt otympliga och skrymmande.....


....betongglasväggen! Och en liten elhärva av fläkt och annat (ändå är avfuktaren redan utkastad).


Den lilla, lilla dörren in till vardagsrummet, och den fina vita hunden. Och det underbara kaklet från svunna decennier.


Trångt, kallt och sjuttiotal.


Utrensade gamla varmvattenberedare och ändå SÅ trångt. Nu plats inuti väggen i hörnet för den nya.


NYTT NYTT NYTT!


Vitt, svart, nytt och varmt!


Älskade badkar! Massa fixande kvar men....


...idag ligger jag här! Mmmmm.....

3 comments:

Anonymous said...

hej det är jenny igen. jag tycker att ni får så fint i ert hem! stilen gillar jag och ni är väldigt bra på att kombinera färg och form!! jag längtar verkligen tills det är dags för oss att dra igång. Vi har bott här i 2,5 år nu och mest gjort provosoriska lösningar hittills, bla målat alla väggar vita, tråååkigt, jag gillar färg och tapet med mycket mönster. När vi flyttade in fanns inte toa eller dusch så det har vi också satt in. Ekvationen 59 m2 går ihop på följande vis; lekrum/sovrum för två av barnen: 5,5m2, badrum/ tvättstuga: 3m2, sovrum för mamma och pappa + ett barn: 15m2, kök: 8m2, vardagsrum: 20m2, hall och små snuttar utanför rum: 8,5m2. jag hejar på er i era projekt, här på landet 15 min utanför stockholm

Ann-Catrin said...

Spännande att se hur fint det blir efter renovering...vet precis hur det är närman är mitt uppe i det..hualigen...sen när det projektet är klart så har man nästan glömt hur jobbigt det var och så är man på det igen.
Jag kommer snart igen det lovar jag. Lycka till

Anonymous said...

hej kusin! såg först idag att du hade en egen blogg, roligt, roligt.
allt bra med dig och barna? allt är bra här. så fint ert badrum blev, helt underbart badkar och kranar.
synd att den stilen ej passar hemma hos oss.ska börja så smått där nere nu så vi blir klara någon gång. såg att min kära dottera var med (jag ler, hon är så söt), såg även den smarta och fina påsen du hade sytt till duplo. fina tyger.många kramar aaaaaaaaa-m