Thursday, June 28, 2007

Kaka funnit maka!

Knoppjakten ledde till Fridas gård. Där hittade jag en gammal arbetskamrat som jobbade deltid, härligt jobb att gå där och packa upp vackra saker och småpyssla. Hon och Therese hjälpte mig att botanisera bland alla knopparna. Jag fick se alla de fina, sirliga och rosformade, men eftersom byrån är ganska rak, stor och klumpig, inte alls så fin, bara nödvändig, så hittade jag ett par enkla runda med zinkdetaljer som jag tror kan bli jättefina till.



I en försenad bröllopspresent till oss själva så köpte jag hyllan med griffeltavlor, fack och knoppar, för att våra räkningar ska få en enad slutdestination innan betalning. Det har varit ett problem sedan vi flyttade till huset för 1,5 år sedan. Äntligen ska det bli ordning på torpet!


Nu får det bli lite ommöblering i hallen igen. Och hallgolvet har jag äntligen löst. Det ska bli målat - rutigt. Kanske i gult och grått. Och på tvären såklart. Inte rakt. Eftersom vi har två luckor i golvet till vår "jordkällare" så kan man inte lägga något golv på något snyggt sätt. Som jag sagt tidigare - omständigheterna styr alltid i slutändan. Hoppas nu att jag kan måla i kväll. Nu vill jag ju testa knopparna.

3 comments:

Hem och Lycka said...

De där knopparna är bara sååå fina..

Petra said...

hej, vart har du köpt denna fina hyllan? behöver också något för brev osv..

Mvh Petra

josephine said...

Petra, på Fridas gård. Men det var ju några år sedan!