Wednesday, September 7, 2011

Är ni med? Dags för en rundtur på K98.

"När jag är klar, då kan jag kanske visa lite bilder hur det ser ut i vårt hem."
Så tänker jag.
Sen tänker jag - "Sen ska jag göra det, sen ska jag göra det, sen kan det vara fint att ha den där och den där, men den ska få lite ny färg först och kanske ska man tapetsera den väggen innan man börjar borra upp hyllor och spika upp tavlor...."
Och så fortsätter det.
Så kommer det att fortsätta i all evighet, för det kommer ju aldrig komma en dag när jag i-n-t-e tänker göra något mer i mitt hem.

Så nu, gott folk, trots att jag har SÅ mycket kvar att göra i sovrummet så får ni en liten inblick i hur det ser ut i vårt hem.
Och vi börjar längst upp, nästan längst bort i vårt radhus/lägenhet. I vårt Sovrum.
Och när jag har blivit lite mer kompis med den nya bloggen så kanske jag kan leverera stora fina bilder från min fina Hongkongkamera, men så länge jag surar kvar på den gamla så är de lika fula och små som vanligt.



Världens smalaste säng för tre barn. Inklusive föräldrar.



Min sida. Som sig bör längst från dörren. På kistan sover katten på överkastet.



Hade jag valt tapeter hade det blivit rosor, små men rosa. Nu fick Tomas vara med och bestämma och vi kom fram till de hemsläpade från London, av densamme, Laura Ashleytapeterna jag köpte på REA, och de tittar jag på varje kväll och är glad för att det är så coolt fint med randigt. Hans fina "skäggplansch". Tyg från Åhléns. Stege, världens kap från vårt f.d. hus på landet



Familjeporträtt, barnporträtt, hundporträtt och en tom byrå. Fall i fall.




Utsikt, kvällsol, friskluft, uteplats på baksidan, fotbollsplan. Gillar att man tänkte så, ljus från golv till tak.

Med fortsättning framöver genom resten av hemmet!

2 comments:

Pandamamman said...

Jag tycker så mycket om din blogg. Glad att det rasslat in några inlägg nu!

josephine said...

Glad att jag kan underhålla dig i väntans tider! Tack för din innerliga kommentar, den satt fint!