Tuesday, March 30, 2010

Nä, nu blommar det.

Inte bara ute har våren tagit världen i sitt grepp. Även i mitt sinne.
Nu dyker det upp blommor i alla hörn.
Och jag kan liksom inte hejda mig själv.


Nu har den blommat över men blomman jag fick när jag avgick som ordförande i Föräldraföreningen var fantastiskt. På kom-ihåg-listan: köp liljor oftare.


Det började med mönstret från Gustavsbergstallrikarna Nyponblomma som jag inte kunde sluta att älska. Jag älskade det så att jag tjatade om att jag ville göra det som en tatuering. Min man tröttnade på tjatet till slut och gav mig den i födelsedagspresent. Och massa gravidmage och amning senare så blev den min på riktigt för några veckor sedan.


Den barnfria helgen började med en liiiiten shoppingrunda i Malmö, en vårklänning. Och slutade med en söndagsmorgon på Friden på Österlen


Under helgens minisemester blev ett återbesök på Saga Keramik vid Stenshuvud. Och muggen jag tänkt på sedan i september blev min. Nu i färg.


Det börjar skönjas ett mönster bland favoriterna i skåpet....


Det ljusnar i vår del av världen. Alla blir glada på sitt sätt. Mina pelargoner visar sin uppskattning med knoppar och blom.

Jag ser fram emot sommaren nu. Det händer mycket i vårt liv. Hus ska säljas och antagligen tårar fällas. Men det kommer så mycket bra utav det här. Och blommorna - de ränderna går aldrig ur!

1 comment:

Skånegrabben said...

Hej

Så fint ert hus blir och köket blev nice. Vi har också fått nytt kök, min samo och jag......skivor av svart skiffer, ekdörrar och brun 10x30 kakel....

Snygg blogg föresten