Tuesday, February 2, 2010

Bilbestyr.

Alla som blivit föräldrar vet nog att det där med att bli förälder innebär en mastodont oro som infinner sig i samma stund som bebisen kommer till världen.
Ett av mina värsta saker nu för tiden är att åka bli. Köra har blivit bättre igen under de senaste 8 månaderna sedan Edit kom, men att åka - huvaligen. Jag tjoar och bromsar och är en pest för föraren. Min medicin är virkning - att inte titta på vägen!
Det är inte så avancerat och jag gör säkert inte rätt, men det hjälper!
Och resultatet har blivit varierade gubbar och djur. Och som alltid är jag trött på det innan det är klart.


Genomgående rosa - inser att jag är rätt enkelspårig.


En kanin från Erica Laurells "Väldigt virkat"


En maskot från " Virka amigurumi : söta små glädjespridare" av Mia Bengtsson

Sköldpaddan har jag visat tidigare, men nu har den fått ögon. Även den från Mia Bengtssons bok.

1 comment:

pia u said...

hej fina o söta saker, jag önskar jag hade det tålamodet!trevlig helg