Friday, January 29, 2010

Vi väger tiden och omstrukturerar oss.

Förutom att jag är föräldraledig trebarnsmor och hund-och kattägare är jag också ordförande i Föräldraföreningen på förskolan, nybliven försäljare av de ekologiska kläderna blingo, jag går på sykurs och jag bloggar och pysslar lite i allmänhet. Jag gillar att fotografera, inreda, virka, sy, måla om, hålla mig lite uppdaterad om mode inom kläder och inredning. Sticka önskar jag att jag var bättre på och jag skulle vilja umgås "a hell lot" mer med mina vänner, loppisar har det varit ont om det senaste året och jag vill ha flyttat klart.
Saker och ting rullar som ni förstår på i min vardag. Men det är inte ofta saker blir som man vill. Vi har nu bestämt att undanröja allt som går att undanröja i form av saker som vi inte vill lägga tid eller pengar på eller ändå inte hinner och kan lägga tid på. Exempelvis husrenovering, trädgård stor som ett mindre South Fork, bilar, och fokusera på saker som vi saknar, barnen, vänner, socialt liv, fritidsintresse m.m.
Därför har vi en spännande vår/sommar framför oss och hoppas att vårt öde har många trevliga överraskningar till oss.

Under tiden botar jag min förkylning, syr nya kuddfodral till vår nya soffa som kommer snart, klurar på vad jag ska använda de finfina banden jag fick av min omtänksamma vän Elin och på vad "räven" ska få omge sig av för snacks i kväll.

Tyvärr så är det något problem med alla 14(?) kameror jag har till mitt förfogande så det blir mobilbilder, annars blir det ju aldrig något bloggande av.

Hösten har varit fantastiskt frisk - det är bara jag som kört min vanliga maratonsförkylning som varje vinter.


Min man vet det inte än, men jag kommer att spara kuddarna från vår gamla soffa - han hatar kuddar! Kuddar är hemmets accessoarer!



Dessa är så fina men de ger mig prestationspanik. Vad ska jag göra med dem - det måste bli fint!



Halva reapriset på Lagerhaus + personalrabatt = en glasspeng.

3 comments:

Anonymous said...

Har precis hittat till din mysiga blogg och log igenkännande, för så här hade jag själv kunnat skriva:
Förutom att jag är föräldraledig, deltidsarbetande trebarnsmor och kattägare är jag också ordförande i Föräldraföreningen för Fritid Guldheden, ständig styrelsemedlem i föräldrakooperativet Musica, jag går en distanskurs i biblioteks- och informationsvetenskap och jag bloggar och pysslar lite i allmänhet. Jag gillar att inreda, virka, sy, måla om och påta i trädgårdslanden runt sommarstugan. Sticka önskar jag att jag var bättre på och jag skulle vilja umgås "a hell lot" mer med mina vänner, loppisar har det varit ont om det senaste året och...

Ja, du förstår kanske varför jag ler. Kommer absolut att titta in här igen. Lycka till med allt runt omkring dig. Nu ska jag kurera min förkylning!
/Carro

josephine said...

Hej Carro.
Förlåt min trögstarthet, men DU om någon har nog all förståelse för det. Så roligt att läsa vad du skrev! Jag har bara snabbkikat på din blogg, men jag lär titta in igen, våren är ju så sjuuukt hektisk med årsmöten och nystarter som tur är har vi ont om födelsedagar denna tiden på året - mycket tacksamt.
En sykurs som vattenhål så här i vårhetsen är också tacksamt - nu ska jag pyssla lite framför skavlan ;-)
Välkommen tillbaka!

josephine said...

Hej Carro.
Jag har avsagt min ordförandepost och gått ut och ätit med mina vänner!
Är inte våren H Ä R L I G???

Hälsningar
Josephine