Monday, October 5, 2009

Så kom det sig en dag...

...att jag spenderade två timmar på Stof & Stil.
Och kom hem med ca 12 nya projekt.


Ser ni framför er en grön prickig tunika med en fågel och gula blomknappar, ett par gula mjukismanchesterbyxor med cerisa muddar och en hjälmmössa med babuschkor med grönt prickigt kantband. Det gör jag med!!



En brun prickig manchestertunika med svampknappar och kanske ett vitt band nertill, ett sånt där vågigt, vet inte vad det heter. Till Edit, i storlek 74.

I övrigt blev det ett lilarandigt tyg till ett par byxor till Edit i bästa Imps & Elfs-stil, ett med fåglar, träd och äpple på till Blenda - ett par tights eller pyjamasbyxor, ett tokmönstrat manchestertyg till nåt med soffan tror jag att jag tänkte i villan och vallan, ett gråblått manchestertyg till ett par brallor till Hebbe med ett monster för att överhuvudtaget få på honom dem och några nya storlekar på virknålar för de finns ju aldrig i rätt storlek när man väl ska virka.

Blenda och Hebbe fick också nya gardiner på sina rum.




På Hebbes så länge tråkiga rum kompletterade jag senare med en tapetkrokodil som blev ganska uppskattad.

Hebbe, alltid i systers kläder.

Så nu går jag tillbaka till symaskinen.

4 comments:

Cathrin said...

Stoff & Stil är ett farligt ställe! Jag var där i lördags. Lääänge. Och kom bla hem med samma grönprickiga tyg som du. Men jag är nybörjare med symaskinen så jag drivs mer av ett otroligt ha-begär och vet inte alls egentligen vad de skall bli av tygerna.

Det är väldigt roligt att kika in hos dig/er då och då. Är ju evigheters evigheter sedan vi sågs på riktigt, men jag håller mig lite lagom uppdaterad.

Ha det så gott!
Hälsningar
Cathrin

josephine said...

Haha, ja visst var det oemotståndligt det gröna, där det låg på hyllan. Ja, det är lättare och snabbare att handla än att göra någonting av det sen, tyvärr finns ju inte oändligt med tid.
Jag kan inte ens komma på när vi sågs senast.
Har kikat på dina söta barn på din blogg med. Grattis till nytillskottet. GANSKA lika dig!! Var i Lund bor ni någonstans??
Ha en skön dag i stormen - Josephine

Fröken Pyssel said...

Vilken mysig blogg du har och vilka fina saker! Har just varit inne på Stoff och Stils hemsida och är kär i babuschkorna :-D

josephine said...

Ja, de är fina!! Det quiltade tyget var snyggare än den vanliga tryckta lakansväven om du tänkte shoppa online. Och den röda lakansväven snyggare än den turkosa/blåa. Tips om du ska välja.

Tack för kommentaren och komplimangen!
/ josephine