Monday, July 13, 2009

Korsstygn, svartvitt och "Visst var det bättre förr".


På ett ärvt örngott av min faster gör vi våra avtryck.


Hittade ännu en broderring på senaste loppisen.


Övar vidare. Det är så fint, fast det blir fel. Brukar inte brodera med korsstygn, när jag broderar har jag gjort det i "skrivstil". Men här passar det sig bäst med monogrambokstäver.



Till Edit.
Här systrarna. Samma min. Det ser ut som en bild från trettiotalets stora depression i Usa.



En verklig bild från depressionen av den fantastiska fotografen Dorothea Lange. Svartvitt slår ju allt. Jag saknar de gamla vanliga kamerorna när jag ser hennes bild. Jag är en bakåtsträvare. Eller född i fel tid.

3 comments:

Mia said...

Hej!
Villken mysig blogg. Ser fram emot nästa gång du skriver, hoppas bara jag hittar tillbaka. Jag är ny i bloggvärlden och har mest skrivit och försökt förstå hur jag skall skapa min egen.

josephine said...

du får spara länkarna till bloggarna du vill läsa på din blogg, eller skaffa bloglines eller dylikt där du ser när bloggarna uppdateras. smidigt. annars blir det svårt och tidskrävande efter ett tag.
lycka till!

Moi! said...

Härlig blogg! Fina bilder! Söta bebisar!!!!