Tuesday, July 7, 2009

Det knåpas i det tysta.

I lördags var vi på ett sjutusan så fint bröllop. Som vanligt satt jag några timmar innan och sydde den sista sömmen. Denna gången en kjol till Edit.
Jag började på ett par byxor, men jag hade inte mudd så att det räckte till midjan. Och så var det så varmt, så jag sydde en kjol i stället. Det var tur, för vädret var strålande och byxorna hade åkt av i vilket fall.


Innan bröllopet körde vi dessutom en liten loppisrunda för att få ihop det sista till bröllopspresenten. Då hittade jag denna fina byxdressen - lagom till nästa sommar, i rosarutigt tyg. Alldeles lovely. Och ett par underbyxor i blekgult. Dessa plus en gammal jättefin dockcykelsadel och två saker till för en tia. Kul, kul.


Jag gör saker och jag tänker på bloggen men steget därefter hinns inte med riktigt. Nu har kameran fått en sista dödsryckning så kanske jag kan fotografera lite innan den får sin nådastöt och kapitulerar helt.
Att joggingskorna åkte på ikväll innan bloggen fick komma till tals, då pratar vi långt ner i rang.
Njut sommaren - jag fick njuta sommarregnet idag - mycket härligt!

No comments: