Monday, May 4, 2009

Dags att lägga fötterna högt.

Jag länge varit sugen på att virka en filt - jag vet, hur många filtar kan man behöva till en ynka liten bebis..? Jag skyller på att jag inte har någon sommartunn och att jag i alla fall har lagt ripplefilten på hyllan för nu. Misslyckade projekt är jag lite dålig på att styra upp.
Nu har jag i alla fall kollat på mönster men inte tyckt att jag hittat något som tagit mig med storm.
Då hittade jag den lilla grytlappen i den fina boken "Väldigt virkat" av Erica Laurell och så får det nog bli. Virkade lappar med rosor, kanske blandat med enfärgade.
Garn hittade jag i lite trevliga färger i somras på en loppis i Karlskrona. Plus att jag har ett antal nystan över sen ripplefilten.


Eller bara en fin enkel enfärgad virkad filt med enkla blommor på...


En annan sak som jag funderat på länge länge länge är en mobil att ha över sängen eller över skötbordet. På vårt första Bvc i Malmö så var där en jättefin gammal mobil med virkade små djur, så tanken fanns för länge sedan. Ett tittsnöre till vagnen har jag också funderat på länge, men vet inte vad jag vill virka... Kanske den fina lilla bilen från samma bok.

Det börjar nämligen bli dags för lite stillsammare göromål än att rensa ogräs i rabatten. Ganska stel efter ett ryck mot maskrosorna igår. Två veckor kvar idag och jag måste börja acceptera och ställa in mig på att bebisen kan vara här vilken dag som helst.

No comments: