Tuesday, April 28, 2009

Pastell i kubik.

Min kusin har önskat sig en likadan servis till sin dotter som min fick i julklapp.
Den är jättesöt och väldigt uppskattad av våra barn. Vi har hjälpts åt att slå sönder rätt många delar redan, men några finns kvar och används än så länge till att äta på på riktigt.



Till den servisen så tyckte jag att det kunde vara trevligt att sy ett litet enkelt matchande förkläde.
Matchande blev det, men enkelt... inte när jag ska freestyla fram något - då blir det väldigt omständligt.
Resultatet.


Modellen snodde jag rakt av från min väns dotters påskkärringförkläde. Lite old school.


Jag har ju en period då jag är väldigt svag för volang...


Tygerna känns nog igen. Rester från tidigare inlägg.


Tror att jag har en kandidat till på ett sådant förkläde. Och får jag en, får jag automatiskt två. Så jag får nog ta mig en funderare och se hur jag kan utveckla arbetsförfarandet tills dess.

No comments: