Wednesday, August 22, 2007

Lugnet bedrar.

Det har ju inte hänt så mycket här på bloggen på ett tag. Men det är för att jag har varit desto mer upptagen med annat. Presenter har sytts, bastupanel har målats, skafferidörrar har skruvats ihop, tunika, kjol och mobilfodral har sytts, en annan kjol har sytts om och tusen andra planer har surrat i mitt huvud, medans de tokiga barnen har surrat runt mina ben, klättrat på bord och nästan på väggarna.



Liten skruvar ihop en skafferidörr.

Jag har också hunnit svänga förbi festivalen med stort F, Malmöfestivalen och både ätit och shoppat på Merkado, där hittade jag Majthjo vars blogg jag följer med nöje. Där införskaffades ett nappband i underbart mönstrat flanelltyg till en egentligen alldeles för stor kille, som sedan blev av med det till en alldeles mycket större tjej som tyckte att det var precis vad en treåring behövde. De små skorna blev sen alldeles för mycket att motstå och ett par följde med mig hem.



Nu börjar verkligheten tränga sig på och om 11 dagar är det dags att återigen äntra arbetslivets vardag. Idag ska vi återigen hälsa på på barnens nya dagis. Så att mamma kan vänja sig.

2 comments:

Majtjho said...

Åhhh, varför sa du inte att du läste min blogg. Eller det kanske du gjorde??? Så kul att du gillade mina saker. Vad glad jag blev att du bloggade om dem.

josephine said...

Klart jag bloggar om dem!!! De är så söta!
Smygvirka nu inte för mycket på jobbet ;-)
Tack för god affär!