Wednesday, August 22, 2007

Bröllop på gång.

Det börjar vankas bröllop och med dem, möhippa och svensexa.
En personlig present skulle man ha med sig och sen skulle bruden gissa.
Eftersom bruden och jag inte har ett jättelångt förflutet så fick jag gnugga mina knölar ett tag, men kom på att de hade med sig ett hemmasytt monster till vår dotter när de var här på besök en gång och jag tänkte att jag kunde sy ett till dem... men hur skulle de se ut, lite anknytning till bröllopet såklart... Varför inte en 3Dversion av det underbara paret på inbjudningskortet. Sagt och gjort. Med stora ambitioner satte jag igång. Det blev inte överhuvudtaget så som jag såg det för mitt inre utan en skabbigare variant. Men bruden såg vem det var och gissade rätt både på vem presenten var ifrån och orsaken till varför jag gjort dem. Lyckat får man väl säga ändå.





5 comments:

Linda said...

åhhh supercoola blev dockorna ju! jag hade blivit superglad om jag fått dem i present!!!! toppenjobb!
kram Linda

josephine said...

tack. vad snällt!

Thea said...

Så himla kul!!! Vilken strålande idé! Och jag tycker verkligen att de liknade bilden - snyggt jobbat, för det kan inte ha varit lätt.

josephine said...

näe, lite pyssel blev det. många tabbar, men de var tänkta som leksaker till hunden och jag hade inte så mycket tid på mig, så jag lät inte mig själv vara kritisk. dubbelt tyg till ansiktet hade ju varit det första jag gjort om så att man inte sett fuskbroderiet genom tyget.... ;-)

Lina said...

Hi hi vilken bra och kul present! De blev ju hur fina som helst!