Sunday, June 10, 2007

Till den som trodde att vi slutat renovera köket kommer här överraskande nyheter!

På dagen, 10mars-10 juni, tre månader, ett kvartal, ett kvarts år - utan kök, kom rörmokaren jobbade 6 timmar minus lunch och vips så föll korthuset på plats eller hur man brukar säga.
Nu kan vi diska i köket, både i vask och i maskin. Duscha i 100 liter varmt vatten i badrummet utan att behöva snubbla på frukosttallrikarna och kylskåpet står nu i köket igen efter 3 månader i vardagsrummet. Mycket kvar men det är bara kul för nu börjar det likna nåt!
(hittade inte kamerorna så det blev suddiga mobilbilder....)
Fler och bättre och uppdaterade bilder snart!


7 comments:

Anonymous said...

Det ser jättefint ut tom med mobilkameran!

Jenka said...

Haj!
Vi vill komma å fira med en flaska litauisk champagne. Lika farligt som det låter. Grattis!!

Majtjho said...

Men gud va sjukt snyggt!!!!
Älskar tapeten!!!!

Ser att vi har samma köksluckor!!! Snygga!!!!

josephine said...

Lisa: Glöm inte att du är utmanad! Man får ju en hum om hur landet, i det lilla köket, ligger i alla fall!

Olle: Vi firade med skump som du kanske sett på andra bloggen. Men litauisk låter massa kuligare. Komma ut på en köksfest med slumberpartaj kanske?

Majtjho: Visst är den snygg och underskattad den luckan!! Lite jobbigt att det är en beställningsvara bara.... Ville köpa lite mer krönlist. 495 kr frakt är lite mastigt när listen kostar 240.

Anonymous said...

gu va mysigt ni har det, jag vill också ha hus! Härlig smak har du också när det gäller inredning. Ska fundera på det där med diskställ lite...Själv gillar jag ikeas enkla kromade ställ, det blir lätt lite mkt annars tycker jag. Må så gott i solen!
Mvh Elisabeth, rättvisa barn

Anonymous said...

Snyggt!! :)

Kathys Home said...

Vilken jättefin kökstapet!! Den skulle jag jättegärna vilja ha...jag är lite feg när det gäller färger men jag föll för denna direkt...tjingeling