Monday, April 2, 2007

Min lilla unge!

Nu har Hebbe också fått sin kofta. Han har snyltat på systers gamla länge men nu har han fått en alldeles egen - fakstiskt ännu finare! Stickad från ett gammalt 70-talsmönster som min mamma hade liggande...
Samma färg som den stickade filten som jag gjorde till Blenda när hon var liten.
Jag är en retro-sucker. Nytt har svårt att slå gammalt...faktiskt.




Loppisfynden från helgen får jag dokumentera någon annan dag, men nämnas kan en fin taklampa till köket som jag hoppas funkar...

Köket förresten ja - tapet, luckor, golv - allt är nu bestämt. Och tapeten från Laura Ashley kan man ju bara dö för.... Det kommer bli så underbart... Kolla in!

Den är ännu mer färggrann i verkligheten. Vill man se mer underbara oemotståndliga saker så kan man kolla in den nya katalogen online och sukta sig blå i ansiktet. Den hittar man här en bit ner på sidan.
Påsken i antågande. Härligt med en långhelg framför sig!

1 comment:

Anonymous said...

Den koftan är ju skitsnygg! Och ungen är helt underbar! Jag gillar också retromönster.