Wednesday, August 31, 2011

Var håller jag hus?!


Jag har bara fastnat på Olsson & Gerthels hemsida!
Jag har hittat en matta, jag menar, EN MATTA!
Kanske är det den med stor M som jag har gått och väntat på i alla dessa år av mattlöshet.
De är återförsäljare, bland andra.
Och nu väntar jag med spänning in deras nya hemsida som kommer att läggas upp i natt.

Under tiden jag väntar frossar jag runt i allt "jag-vill-ha"!


Som 2011 års färg av Bumling. Smarrig.


Den fina elefantklockan!

George Nelson

Eller en Wonderlandljusstake från "Men at work". Djur i inredningen och jag är som en fallen fura!



Och så den stora förälskelsen....
Asplunds mattkollektion i kelim, "a Turkish love affair", Mini Flag Oriental.
Jag kan ta vilken som helst, bara den är lagom stor i vårt vardagsrum.




Helt såld på dessa färger, vackert och lagom mycket mönster och en matta som tar upp både det rosa i vår åttitalsfåtölj, det illgröna som jag vill ha som accentfärg här hemma och det smutsbleka blåa och gula.
Hoppas nu bara att den är lika fin i verkligheten.
Och att jag hinner spara ihop till, och hinna lösa ut en, inom en livstid.

No comments: