Wednesday, August 10, 2011

En ledig dag.

Blir lätt i min värld, en snurrig dag.
Jag vill göra så mycket att jag mest står i mitten och spinner runt på stället.
Nya projekt och idéer påbörjas men jag hinner sällan avsluta dem. Det är så det känns i alla fall.
Halvfärdiga saker fyller mitt hem. Påbörjade, utklippta pyjamaströjor, ett halvklart kuddfodral, ett arbetsrum med latteväggar som skriker efter att bli tapetserat, hyllor som ska göra allt lite smidigare här hemma som mest ligger i vägen, ett fint väggskåp som vill bli målat och tapetserat.
Jag tänker ofta tanken att när jag är klar med allt kommer vi få så mycket plats - inga tapeter i lådor i garderoben, inga hyllor som står och tar plats i hörnor och klädkammare, och när hyllorna kommer upp så kan man sortera in allt löst skrot som skräpar runt överallt.
Tyvärr behövs det nog några lediga dagar till innan jag är i hamn.


Men om jag börjar med det lilla. Ett kuddfodral. Med kaffefläck. Redan.
Pyjamaströja till killen, hans beställning. Och faktiskt är byxorna redan klara!



Allt är liksom startklart, bara att sätta sig. Men alltid kommer det en maskin tvätt melan, eller ett grusigt golv, eller hungriga små barn.


Latteväggar som vill vara något annat. I ett överbelamrat "arbetsrum".


Hyllor som ska ge plats, står och tar plats...


Och skåpet som ska bli så fint när det är målat och kanske fått lite tapet inuti.


Så blåsiga kalla väder och Pippi Långstrump - I like you!

No comments: