Sunday, August 22, 2010

Jag sydde en kjol.

Det är bra med press. Då händer det saker.
I lördags var det kalas. Hela familjen var bjuden. Vi hade lite bortfall p.g.a besök, men tre av oss gick.
Jag ville anstränga mig lite. Så kjolen jag spanat på i en specialbeställd gammal Ottobre-tidning tog form.
1 timme och 15 minuter innan kalaset skulle börja var den klar. Då var det bara att försöka hitta barn, släpa med dem hem, in i duschen och kila iväg.


Jag hoppas Lola blev nöjd.


En rak enkel framsida i gulrutig beck&bölja.


Baksida med volanger.


Paketer med specialkort. Eggkids anlitade födelsedagsgrisen och min son som fotomodeller till vårens kollektion "Le tillsammans".

Nu blir det sängen efter en vecka med på tok för lite sömn och för mycket av det goda.
Ny vecka och nya fina tag!

8 comments:

Kristbjörg said...

Jätte jätte fin!

Och jag typ kilade i väg för att köpa två födelsedagspresenter en halvtimme innan kalasen började efter att ha slängt in min yngre hos er.

Skäms. Du är min nya idol.

josephine said...

Åh, tack. Du kan få min autograf nästa gång vi ses!

Åsa Tidqvist said...

åh så fin kjol, har sett den med, för länge sen - nu tror jag att jag ska göra 4-åringen glad hemma =)

josephine said...

Ja, jag måste nog sy en vintervariant till stora dottern. Mönstret är gjort för smalspårig manchester. Om du ska leta efter mönstret i Ottobre så är det nr 1/2007. Lycka till!

Unknown said...

alltså jossan, du är helt fantastisk i kreativitet, design och ork. ge mej din energi! och bakverken för längesen var sällsamt vackra. och goda.

grattis på föllsedan. kram från clara

Unknown said...

Jag vill bara titta in hos dig och önska dig en riktigt fröjdefull jul! KRAM Petra, Romantiskahem

[sarah lucy carin] said...

jag saknar dina fina varma inlägg här på bloggen. hoppas att livet är gott och att det nya året börjar bra.

/sarah

josephine said...

Det är mycket din förtjänst Sarah Lucy Carin att det händer nåt här. Det tog lite tid även efter din fina kommentar men du tryckte på mig lite extra - Väldigt mycket TACK!!