Wednesday, March 3, 2010

Om inte berget kan komma till Mohammed...

I kväll ska jag ut och äta med kompisar.
Jag har inget direkt nytt och fräscht i garderoben, men hittade en gammal loppisfyndad 80-talströja när jag städade i förrgår. Och så hade jag det där randiga tyget som var för lite till en tröja med ärmar till mig, och som jag lade tillbaka i högen igen.
Men 1+1. Det blev en tröja med holkärmar
Lika bra nu när det är randigt precis över allt, innan det är hopplöst ute igen.

Så nu förbereder jag för eftermiddagen och sen blir det det långa steget före till vänner och mat.

2 comments:

Anonymous said...

Jag vill så gärna skaffa en symaskin när jag ser allt fint du pysslar med. Sen kanske jag inte kan göra så fina saker, men det är en annan femma! Behöver något vettigt att göra. Kram Jenny Jarl

josephine said...

Det finns säkert en gammal faster eller gammelmormor eller nåt som har en gammal symaskin som står i gömmorna! Tigg! Det är kul och lätt. Ibland lättare att göra själv än läsa mönster - de slänger sig med konstiga termer.
Prova!
Virka är lätt också. Maa kan ju virka sköna grejer och inte en massa krafs so jag gjort!
Yo go!