Thursday, March 25, 2010

I R L : In Real Life

Man kan ju undra var jag befinner mig och var jag håller hus. I det verkliga livet, livet som på den senaste tiden varit galet turbolent.
Och nu är det satt på pränt. På inte mindre än sjutton papper. Vi ska bli stadsbor igen!! Efter drygt 4,5 år på sköna landet drar vi till praktiska stan. Staden heter Lund. Det är så det snurrar. Vi har inte riktigt varit oss själva den senaste tiden. Min man gick iväg på hundpromenad utan hund en morgon.
Orsaken är denna.




Ett radhus/lägenhet med egen ingång i två plan.
Vi ska bli sociala igen. Grannen hängde ut genom fönstret när vi kom ut med vår pärm med viktiga papper och tjoade "Grattis och välkomna" och jag tjöt en skvätt. Barnen lekte på gården medan vi skrev på papper och Hebbe kände sig så hemma att han mitt i all juridik ropade "Fäääääärdig" från övervåningen. Jodå, han hade traskat upp och gått och satt sig att göra "nummer två" mitt i allt ihop. Till saken hör att våra vänner bor i samma område och planlösningen är välbekant.

Så det är här jag har varit i tanken.
Nu blir det åka av. Hus ska säljas och flyttlass packas. Vilket härligt liv - det verkliga livet!

4 comments:

Cathrin said...

Å så roligt! (Ja inte att behöva lämna ert "kostall" utan att ni flyttar till Lund!) Såg himlans fint ut, det där. Undrar ju förståss var i Lund... :)

Kram

josephine said...

På Östra Torn! Jamen - då bor vi ju i samma stad!!! Måste ses! Kom och hälsa på så snart vi är på plats!!! Ska bara sälja vårt stall, sen så...
Härliga 2010!!!!

Anonymous said...

Åh, det är så otroligt fint, stort grattis! Åh, vad fint det är, har jag sagt det? Kram Jenny Jarl

josephine said...

Tack Jenny. Jag vet - det är så jäkla nice. Tapetsera om i tre rum sen är det perfekt! Nu är det bara såååå tungt att ta tag i den här skiten innan man kan sälja. Bara att bita ihop!