Wednesday, July 15, 2009

En brallis och två brallor.

Idag har jag slutfört två par byxor efter att ha fått göra en nödlösning med tre ärmmuddar till en midjemudd.
Mönstret är lite hemmagjort efter ett par "hemsydda" byxor hon fått av vänner.
Det ena tyget känns igen från bröllopskjolen och har varit ett örngott, fyndat för 6 kronor.
Det andra tyget är en av mina egna gamla skjortor från en svunnen mods-tid som jag turligen sparat.


Edit i sin favoritställning - när hon sover så här - då sover hon länge.


Muddarna köpta på Stof & Stil, 5 kronor paret.


Byxorna är egentligen tänkta i stl 68 så hon kan ha dem att växa i.


Färdiga muddar är möjligtvis lite dyrare än muddväv, men i längden så tjänar jag på dem i stället för att köpa stora mängder muddväv i en och samma färg. Här kan jag variera mig.


Byxa nummer två är möjligtvis LITE bekvämare. Tunn jersey.


En somrig och luftig byxa. En söm i mudden framtill och två på baksidan, så lägger ingen märket till att jag har fått skarva ärmmuddar.


Mycket nöjda - både Edit och jag!

3 comments:

Helena said...

Fina byxor och söt tös! Vad praktiskt med färdiga muddar!

Åsa Tidqvist said...

herregud jag dör vilken söt tjeja du har!! det värker riktigt i min barna-mage... ;)
väldigt fina byxor syr du med och stort grattis till din halsbands-vinst!

josephine said...

tack! med eftertryck. hon är fin hon, godingen!
och jag är väldigt lycklig för min halsbandsvinst.
och jag vet precis hur det känns när äggstockarna skruvar på sig när man ser en bebis ;-) farligt, hihi.