Friday, June 12, 2009

Storm, virkning och retro.

Idag är det full storm i sydligaste Skåne. Jag räddade några regnfyllda pioner från trädgården igår kväll. Det är precis lika grått här som det ser ut på bilden. Inget ljus i sikte.



Perfekt väder för att förkovra sig i den nya boken, en liten och söt bok med perfekta beskrivningar för en nybörjare. Virka är inte så svårt men de flesta ställen som lär ut "virkning" pratar om maskor och varv och rader, men glömmer helt bort att beskriva hur man monterar sitt verk. Inte denna lilla pärla. Så jag startar ännu ett projekt... Få se om detta får ett avslut som så många andra inte får....


Edit kör pep talk med mig och hejar på för att det kanske ska kunna resultera i en liten mobil, eller ett tittsnöre till vagnen, eller åtminstone en liten ensam figur att fästa blicken på, nu när det nästan går.

6 comments:

[sarah lucy carin] said...

åh, ja de underbara pionerna. sommar nu! vi plockade in några som hade knäckts av blåsten och fyraåringen la beslag på dem till sitt rum på en gång.

underbart söt är hon, lilla Edit. klart hon ska ha en liten virkad leksak. :)

ha det fint trots det ruggiga vädret
/sarah

Anonymous said...

Hej! Kikar in på din blogg ibland, jätte fina bilder! Jag har också en blogg, på blogspot... undrar bara, var har du hittat så att det visar hur många besökare du har? Har letat överallt men hittar det inte... Hade varit tacksam för lite hjälp :) / Sophie

josephine said...

slc: min dotter (4,5år) plockade också blomma och satte i vas på sitt rum - man blir tårögd, och så möblerar hon om - i love. sin mamma upp i dagen, fast jag började nog först när jag var 7 och vi flyttade till hus.

s: räknare hittar du t.ex på susnet.se under tjänster, http://susnet.se/tjanster/
där hittar du en kod som du klistrar in på din blogg.
hoppas du klurar ut det, jag fick hjälp ;-)
vad kul att du tittar in här, bilderna känns inte så roliga alltid - mina kameror är alla lite småtrasiga, så jag skippar dem ofta nu och tar med min mobil, så att det blir nåt dokumenterat och bloggat överhuvudtaget.
kikar gärna på din blogg om jag får?!
/j

LindaSophie said...
This comment has been removed by the author.
LindaSophie said...

Ok, tack så mycket, jag ska kolla upp det :) absolut får du det, linda-sophie.blogspot.com - det står inte alltid så mycket intressant...men där finns jag varjefall! :)

Marika på Odlingspyssel said...

Även jag har köpt den boken :) Jättebra för mig som är absolut nybörjare :)