Wednesday, May 6, 2009

Långsamt är min nya takt.

Men egentligen inget för mig. Jag blir så rastlös. Vill ju att mina idéer ska vara klara på stört. Virkning går lite för långsamt... FEL: Jag är lite för långsam på att virka! Men det är så att jag måste lugna ner mig nu för min kropp orkar inte riktigt flänga omkring för tillfället, den säger till.



Men jag HAR börjat på min virkning och i morse tog jag mig tid att skissa ner en liten plan. Smart. För så som jag skissat i mitt huvud funkade inte alls. Fler färger fick väljas in.



Och skissen blir nog modifierad och rutorna flyttade under arbetets gång. Men nu ser jag i alla fall att det funkar i praktiken.
Dags att lägga alla "borde" åt sidan och sig själv på sofflocket!

3 comments:

[sarah lucy carin] said...

långsamt är det enda rätta som höggravid, och attans så svårt.

det du virkar blir underbart fint, får man kanske be om en närmare beskrivning på hur du gör?

ta hand om dig och fina magen.

josephine said...

Mönstret på blomman är taget från boken "Väldigt virkat" och är en grytlapp i hennes bok. Jag ska bara göra lite fler och virka ihop. Kolla in hennes bok vettja, många söta saker. En virkad baddräkt till sommaren kanske?!?!

Anonymous said...

Har inte varit här förut, men det ser ut som om du är värd att vila på "sofflocket" just nu. Jättefina grejor du gör, har precis återupptagit virkningen själv, men har inget att visa upp ännu.
Har dock andra saker som kanske är kul att kolla på för dig som går i väntans tider. Kolla in: http://mysigtdesign.blogspot.com