Thursday, May 14, 2009

Haremsbyxa - check.

Det var en gång för länge länge sedan.... jag köpte ett mönster och tyg till två par haremsbyxor. Modellen kunde sys både i trikå och vävt tyg. Trikåbyxan sydde jag ganska omgående och har haft mycket nytta av med den superbreda linningen och stretchen, till den tjocka magen.
Men den andra modellen med en linning med dragkedja i stället, har av förklarliga skäl dragit ut på tiden. Men snart så, bara en förlossning och 19 kg...
Så idag sydde jag klart byxorna vars tyg har legat och stört mig länge nog nu.
Mönstret var inte helt lätt att tyda och jag vet inte om det är helt korrekt skrivet. Men jag tänkte till lite själv och det ser rätt ut.

Modellen är svår att få en rättvis bild av när de inte sitter på.


Min vän dragkedjan, få se när vi ses...
Tyg samt mönster från Stoff &Stil.


Det var otroligt skönt att kunna stryka dessa från min lista. Och jag blev nöjd. Jag trodde inte det. Hoppas nu att de är snygga på också!

15, 16, 17, 18 maj. Dan före dan före....

Missvisande smal om magen, men glad, snart i nya kläder.

No comments: