Tuesday, April 28, 2009

Hur enkelt var inte det?!?!

Jag har skjutit upp det länge, men nu börjar det snart bli oundvikligt.
Så när jag återigen skulle på sykurs tog jag med mitt mönster för 30-40 kr och min 29.90-tygbit från Stoff & Stils billighetshörna, för att få lite hjälp eller åtminstone moraliskt stöd från min kursledare. Jag har den senaste tiden undvikit trikåtyger för att jag helt enkelt inte tyckt att resultatet blivit bra.
Men det var hur lätt som helst, och jag är mycket nöjd med att INTE ha lagt ut 6-700kr på en liknande amningströja från "etablerade" märken med mammakläder. Får se om jag gillar att använda den - då kanske jag syr en hel hög till!








3 comments:

Jenka said...

Så fin den blev! Var hittade du mönstret? Utvärdera den gärna så kan ju jag ( eller du:))göra en likadan till mej i oktober!
Puss å kram!

josephine said...

Är det så?!?!!? Man får gratulera!!! WOW vad kul! Hur mår du, vilken vecka, UL?!?!?
Jag hittar bara saker på ett ställe!
Jag utvärderar och redovisar!
Stor stor kram - josephine

Jenka said...

OJ! Jag som trodde Elin hade skvallrat :) Jag vet faktiskt inte riktigt, 15 tror jag. Har inte skrivit in mej än, ska göra det på fredag nästa vecka. Så det ska bli spännande med UL. Jag mår bra nu, men jag har kräkits och sovit oavbrutet i tre månader (känns det som iallafall). Inte alls som förra gången. Blä! Men snart dags för dej nu ju! Hihi, så spännande! Och vilken kalaskula! Hoppas vi ses snarT!
Kramkram!