Wednesday, April 29, 2009

Bäddat och klart.

I morse sydde jag snabbt ett madrassöverdrag till bebisens nya måttbeställda spjälsängsmadrass (vi kör ju old school - då finns det inte längre några färdiga madrasser att köpa - nya sängmått). En av två saker som har hängt över mig de senaste dagarna, som bara blivit uppskjutet. Den andra var att tvätta och torka av liggvagnen. Idag har jag fixat detta och det finns inget mer som känns akut. Det vore kanske att packa min BB-väska på riktigt i så fall....

Under förmiddagen när jag rotade runt bland mina tyger så hittade jag ett "heligt" japanskt som jag har beställt från Purl Soho. Det är så fint och ju närmare man tittar på det ju finare blir det, älskar färgkombinationerna. Då bestämde jag mig för vad det skulle få bli. Ett tag var jag nära att sätta mig i bilen och köra för att köpa ett fodertyg, men hittad ett tunt ceriset som blev godkänt.


Den gråa nätkassen Tullsa från Brio skulle bytas ut. Gummihållarna är perfekta om man har en gammal barnvagn.

Inuti kan man skymta en påse sydd av vaxduk, för använda tygblöjor.

Måtten tog jag rakt av från nätkassen. Det blev väldigt bra. Och enkelt för en gång skull. Ännu ett nypåhittat projekt för att slippa göra andra tråkigare, men jag avslutade i alla fall det.


Nästan avslutad är också filten av mormorsrutor, 30 cm kvar att sy, sen är jag nöjd med storleken. För ett tag i alla fall. Resterande rutor får antingen bli något annat eller sys på när filten behöver bli större av någon anledning.
Så var det bäddat och klart!



Kvällen avslutade jag och barnen på stranden vid Skåre. Med picknick, och barnen med ett halvt dopp. Helt fantastiskt aprilväder och vi frös inte ens när vi körde hem vid halvsju.

2 comments:

Stitchordie said...

Riktigt fint blev det! Bebisen kan skatta sig lycklig!

josephine said...

Bebisen blir dock 1,5 år i dagarna, men påsen har fått följa med till sittvagnen!
:D