Monday, September 1, 2008

Tiden flyger....

....och sommaren med den. Och jag får säga att jag varit fantastiskt dålig på att blogga. Nu kunde man ju tro att när man slängt ut tv:n, att det skulle lägga sig tid på hög, men så är inte fallet. När vi la nytt golv i vardagsrummet i somras så tömdes rummet och sen har den inte kommit in igen. Inget vi saknar, någon av oss. Men kvällarna bara försvinner ändå.
Senaste kvällarna har då gått åt till att sy en liten fruktpåse var till barnen så att vi slipper stå på dagis varje morgon och försöka lösa hur man sätter en tvättklämma med barnens namn på ett äpple utan pinne. Plastpåsar hemifrån blev då en lösning som jag inte kunde förlika mig med. Så små påsar syddes och namn broderades. Blenda som går på avdelningen Sländan fick såklart en Slända på sin. Hebbe skulle nog inte uppskatta en solros lika mycket som han gillar hundar så det fick bli en hund. Premiär imorgon, så får vi se om det går hem. Under påsarna kan man skymta det nya sköna tjocka fina träplanksgolvet - adjö trasiga plastmatta - hello vackra golv!




I helgen var det målning av lekstuga, plus att det gjordes fönsterluckor, en liten brevlåda och ett litet utekök, som ska stå utanför stugan. Mormor hade fyndat Kockumsbaljor och en fin stor slev att ösa med och själv hade jag hittat en fin bit vaxduk som jag hade tänkt ha till annat men som blev perfekt till vårt lilla projekt.
De nöjda barnen diskade och lagade mat en bra stund och kanske är det så att vi måste dra vatten ut till detta kök om mamma och pappa ska hinna göra något annat än att hämta vatten...

3 comments:

Anonymous said...

Sitter och smygsurfar, håller i detta nu på med att lägga takpapp på råspontat yttertak, sen avslutar vi takkapitlet för i år och rusar vidare med att få upp panel och sluta tätt inför vintern. Ytterdörr levereras på fredag och fönster kommer i slutet på oktober. Därefter väntar invändigt jobb. Men jag tyckte att jag var värd en liten paus... Härlig diskbänk till ungarna, Får ,man sno ide´n rakt av? Härligt också att få läsa ett nytt inlägg igen, ni ordnar så fint, trägolv ruules!

josephine said...

Har saknat dig! Men visst, som man bloggar får svar, eller hur ordspråket nu lyder.
Kul att höra om era framsteg, vad är ett ynka golv, mot era projekt?!?!?
Du får sno allt rakt av! Alltid! Ingen copyright för dig, inte!
Njut sista strålarna sol och lycka till med huset!

Anonymous said...

Åh så söta påsar och så himla snyggt golv! Precis ett sånt vill jag ha!