Sunday, July 22, 2007

Sytt i en hast.

Det droppar ner små underbara bebisar varje månad nu och i fredags var Ellen från Dublin på besök hos oss, endast 2,5 månad gammal. Underbart söt och snäll som bara en liten med två yrväder till storebröder på 2,5 och 4 kan bli.
På morgonens lätt forcerade hundpromenad vid sextiden med en alltför pigg ettåring, kom jag på att jag totalt glömt att fixa en "Välkommen till Världen"-present till vårt väntade lilla besök. Lätt stressad kom jag på att jag kunde sy något själv, min mamma som var på besök föreslog en förklädesklänning som jag gjort till min egen dotter när hon var 10 månader. Jag hade inget litet mönster med måttade om lite och fick dessutom nytta av mitt nyförvärvade loppiskantband. Kantband, ja, ett kapitel för sig.... någon som har ett tips angående kantband som liksom kryyyyper av tyget??
Så här blev i alla fall slutresultatet. Klar en knapp stund innan jag fick guida dem tvärs åkrarna telefonledes. Som vanligt.


Framifrån ostruken.

Bakifrån ostruken. Jag strök den innan jag slog in den! Promise!

2 comments:

Lotten said...

Så söt den var! Åhh, vad jag önskar ibland att vi hade en tös... så jag oxå kunde sy sådana söta små klänningar ;-)

Anonymous said...

ojojoj vad söt, synd att jag inte har en liten jag heller!