Monday, July 30, 2007

Start "Projekt: Badrum"

Så var det dags att sätta fart. Lika ofattbart som köket när det projektet startade, känns det nu att vi ska få ett RIKTIGT badrum. Det får gärna ta tre månader, jag kan fixa det, jag står ut med det. Ett badrum till jul känns som en saga. Ett badrum innan dess känns som en smärre månlandning. Spänd av förväntan.
I söndags stolpade jag rakt in på Bauhaus och hittade klockrena klinker i svart och vitt, matta som tusan och lagom stora, 15x15. Underligt för jag har kollat efter liknande länge men inte hittat något och nu bara fanns de där.
Och nu har jag hittat ett BADKAR! Allt är inte klappat och klart, men håll gärna en tumme för att detta ska bli vårt! Underligt nu var att jag var tvungen att kolla upp hur långt detta var eftersom badrummet är 156 cm där det ska stå. Och badkaret var.... 156 centimeter på pricken. Jag ropar inte Hej i och med detta, men jag håller andan.



Nu måste jag leta lite efter en tapet, för lite färg insåg jag att jag måste ha när jag såg Nästet-Lottens underbara halltapet.
Men jag tror att det blir vit pärlspont till, känns som en bra grund. Och klargult ligger nära till hands som accentfärg, snyggt till svartvitt och den senaste tiden har mina ögon dragits till många gula snickerier, byråer och skåp.
Detta är bara så underbart att få planera. På söndag blir det ett besök på bomässan i "stan" för att se om man kan få lite tips och idéer.

3 comments:

Anonymous said...

O, lala vilket fint badkar. Hoppas verkligen att det går in!

josephine said...

annars blir det en plastbalja från hornbach.

Maria said...

Hit har jag hittat för första gången, trevlig blogg du har som jag tror att jag gillar så jag återkommer! Välkommen till min om du vill!