Thursday, July 12, 2007

Adjö Tempo - Goddag garnkorg.

Jag gillade denna lådan ända tills jag fick se någon som hade gjort en fin boklåda med ABC målat på. Inspirerad slet jag fram färgburken.


Men det jag behövde var inte en boklåda utan bara en fräschare korg till mina garner, och då passade ju inte ABC så bra. Så vad skulle jag ha i den då, tja, det blir ju alltid en massa blandat till slut, virkningar, stickningar, broderier...


Så ett fint typsnitt, en utskrift (eller flera faktiskt, upptäckte som tur var stavfelen i tid), lite färg och en svamp. Voila! Jag är väldigt nöjd med resultatet och nu när jag ser hur den såg ut innan förstår jag inte ens att jag tvekade.


Min man frågade varför jag inte skrev på svenska istället. Men denna gången var jag så inställd på att det skulle vara på engelska. Nästa gång ska jag överväga det.

Idag blev det Ikea och så har det inhandlats 10 liter färg, så nu kan det regna en vecka till, jag har att göra. Bland annat har vi köpt golvfärg till hallen/matplatsen. Så så snart jag får lite tid och barnfritt (oljebaserad färg) så ska jag måla mitt rutiga golv som jag tänkt på en tid.

foto:vi i villa

Nu ska jag njuta reprisen av dokumentären om Eileen Gray.

5 comments:

Lotten said...

Vad fin lådan blev! Helt underbar! Hur gör du texten? Målar du med en pensel eller använder du en penna?

Linda said...

vilken underbart härlig blogg!!! dig tänker jag hålla koll på! =) hejja hejja!
kram LInda

josephine said...

Tack snälla ni.
Jag skriver texten i Photoshop med utvalt typsnitt, sen skriver jag ut den på papper, skär ut den och sen duttar jag färg med svamp. Som ett screentryck fast utan ram och rakel.
Lätt som en plätt eller easy peasy som Jamie nakenkock brukar läspa ;-)

Anonymous said...

Gud vad snyggt! Använde du vanligt papper. Blev det inte blött och mosigt?

Anonymous said...

Så söt din låda blev!!! Jättefint! Vad är det för typsnitt du använder? /Terese