Wednesday, June 6, 2007

"Utan snus i två dagar försmäktar vi på denna Ö"

Eller, utan internet i åtta dagar försmäktade vi....
Bor man på en pannkaka till slätt så får man ju räkna med att åskan slår ner och pajjar modemet. Nu har vi en lina ut till www, inte så trådlös längre men dock.

Nationaldagen firade vi med att kolla in allt från älgar, kungsörnar, vargar, lodjur, vildsvin, sälar, rävar, ugglor, myskoxar och annat ursvenskt. Inte utanför dörren som man kan tro efter att mannen mötte vildsvin på väg till bussen, utan på Skånes Djurpark. Härligt! Hurra Sverige, Hurra Skåne!

På allmän begäran (min och Lisas) utmanar jag LISA och vill se hennes tre favoritsaker hemma. Go girl! (Har två utmaningar kvar i rockärmen för den som vill! Låt mig få veta!)


Litet exempel på vad jag har gjort när jag haft en massa tid över till annat än internet...
En liten barnstol har fått sig en uppryckning. Men när jag skulle fortsätta på två stolar till och ett bord, så tyckte jag vitt till alla blev tråkigt, så jag får se om jag kommer iväg och kan köpa lite bruten färg... rosa, turkost och gult hade jag i åtanke. Vill måla min byrå, tv-bänk och kista i lite andra färger också nämligen.... vi får väl se! Men så här blev den lilla stolen. Vaxduken blev perfekt!




Nu har jag inte tid att skriva mer, jag har en del att kolla in på alla schyssta bloggar här runtomkring efter åtta dagar av internettorka.

No comments: