Saturday, May 12, 2007

Kan man få för mycket förvaring? Då kan man ju alltid börja förvara den!

Efter att ha sett en stickad korg/väska som Ilsefin hade gjort, så blev jag sugen på att sticka en egen liten "förvaringsburk". Men som vanligt så kommer mina projekt bara halvvägs innan jag kommer på nåt annat som jag vill/ska/måste/bör göra. Den stickade "lappen" glömdes bort.
Men så var det kalasdags och det fanns varken lust eller tid att åka in till någon stad och springa runt och ensam leta en present med två små barn med myror i benen. Det blev lite kvällspyssling i stället och en god "öronbok" (Stieg Larssons Män som hatar kvinnor närmare bestämt).
Hoppas att födelsedagsgrisen inte läser här innan hon packar upp presenten...




Perspektivet blev lite konstigt på den nedre bilden, men inuti fodrade jag påsen så att småpryttlar inte trillar ut, och för stadgans skull. Kanten är nedvikt av samma anledning. Den knypplade spetsen har jag fått av "grisen" i fråga, nu får hon tillbaka en liten stump. Hoppas verkligen att hon gillar den. Har ju inte direkt nån bytesrätt på den...

No comments: