Tuesday, March 20, 2007

There's no shopping like LOPPISshopping.

Efter att ha kommit på att man inte bara behöver köpa på Tradera, man kan även sälja på Tradera så fick jag lite kling i den annars så tomma och dammiga kassan. Som en iller när barnpassningen kom ilade jag iväg till närmaste loppisbutik. Inte trodde jag att jag skulle hitta nåt..... Men oj vilka fynd! Jag blir lycklig ända in i själen! Kolla in!


Ett par fotriktiga "sommartollor" till Blenda. Med lite övning så kommer hon nog kunna gå lite mindre bredbent i dom.

Ett par HELT fantastiska vinterkängor i storlek 20 till Hebbe. Tjugo kronor paret för skorna och tofflorna. Skamligt. Fast helt perfekt!

En hylla som jag tvekade jättelänge innan jag bestämde mig för att köpa. Fastän det är en sådan jag har velat ha till köket hela tiden. Jag tvekade för att jag tyckte 80 kronor var lite mycket.... Jag ångrar mig inte. Sprang hem och slet fram den vita färgburken och den blev så HIMLA mycket finare och alla små detaljer kom till sin rätt. Innan var den träfärgad med rätt mycket knastar som störde.

Till min hylla hittade jag virkade handdukar som man kan ha till händerna i stället för diskhandduken. 7-10 kronor/st. Och så himla fina färger.

Hittade en klocka i samma färg, fast lite ljusare nyans, som vårt kylskåp. Den provosoriska köksklockan åkte ut.(Väggen är inte fräsch bakom - vardagsrummet. Letar tapet till den också.)

När jag hittade dessa sötaste söta babypåslakan för en minimal spottstyver, så stod jag och suckade och ojade mig så en tant stannade och låtsades titta på grytlappar, men sneglade på mig och funderade på om det var något jag hittat som var värt att slåss för. Men hon var liksom inte i rätt målgrupp. Tre stycken hittade jag, två i samma tyg. Jag fullkomligt älskar knapparna. Blev inspirerad av dessa sen när jag skulle sy dyna till kökssoffan. Kommer väl bild framöver. Skulle vilja hitta en tapet till köket som var åt detta hållet. Hade varit perfekt i köket!

No comments: