Tuesday, February 6, 2007

Dopet?

Mmmm, så var man på banan. Var ska man då börja...., om inte i början kanske, namnet - Kråksång & Mamelucker.
För det första gillar jag ord, och detta är två ord som är fina på var sitt sätt. Kråksång för att det är motsägesefullt. Jag tycker inte att kråkor "sjunger". Sen är det med i ett fint uttryck som jag tycker om, "Det fina i kråksången!"
Mamelucker är annorlunda. Det är ett sånt ord som man måste veta vad det betyder, det går liksom inte att lista ut. Det är vackert precis som mameluckerna i sig. Sen visar "mameluckerna" i min titel på den gamla rejäla kvaliteten, med de fina detaljerna, spetsarna. Den stilen som jag gillar inredningsmässigt, kvalitet, återanvändning, vackert och lite åt det ljusa, romantiska hållet.
Sen att jag har lite kråksångsröst själv kan ju också vara en syn på saken.


Detta underbara oöppnade paket med 20 meter knypplad spets fick jag av en omtänksam vän. Det rimmar liksom med mamelucker, har den rätta känslan. Jag näns inte öppna det, det är ju så vackert.

No comments: